Nieuws - meest bekeken

Sinds maart 2020 werken de gemeentelijke administratieve diensten uitsluitend op afspraak. Je kan er één maken door te bellen of mailen, maar via het digitale afsprakenloket kan je ook online een afspraak inplannen bij de gewenste dienst.

De diensten van het lokaal bestuur zijn alleen beschikbaar op afspraak. Aan het onthaalloket is vrije inloop mogelijk. 

Wanneer je in Berlaar werken wil uitvoeren (als aannemer of particulier), moet je voor de inname van het openbaar domein een signalisatievergunning (bijvoorbeeld een parkeerverbod) aanvragen.

Ook als lokaal bestuur moeten we de nieuwe bijkomende maatregelen van de federale en Vlaamse overheid opvolgen. Dat betekent onder meer dat op vele diensten telewerk momenteel de norm is.

Bekijk het overzicht van maatregelen en veelgestelde vragen op www.info-coronavirus.be


Berlaar Helpt

Heb je bij bepaalde zaken hulp nodig? Of gewoon iemand om even mee te praten?

Laat het dan weten via 'Berlaar Helpt'. Ook helpende handen zijn steeds welkom!

Berlaar Helpt

Meer info:

Eind 2019 werd de campagne 'Bloeiend Berlaar' in het leven geroepen om onze gemeente groen en landelijk te houden. Want de voordelen van groen zijn bij ieder van ons gekend: we zijn gezonder en voelen ons gelukkiger en minder gestresseerd. Bomen hebben bovendien een temperende werking op het klimaat, zorgen voor een betere luchtkwaliteit en zijn beeldbepalend. Redenen genoeg om snel jouw boom of struik te bestellen!

De vijf gemeenten binnen de Eerstelijnszone Pallieterland (Berlaar, Duffel, Lier, Nijlen en Ranst) besloten het vaccinatiecentrum voor onze zone in te richten in CC De Mol in Lier (Aarschotsesteenweg 3, 2500 Lier). Er werd gekozen voor een centrale ligging, die vlot bereikbaar is. Ook de inwoners van Berlaar zullen daar dus terecht kunnen voor een spuitje.
 
CC De Mol in Lier

Vanaf 1 mei worden alle contactgegevens op de chips van huisdieren automatisch anoniem, waardoor het veel moeilijker wordt om hun baasje te vinden. Dierenartsen roepen eigenaars op om hun gegevens openbaar te maken.

Een vraag voor de dienst Vrije Tijd, Ruimtelijke Ordening of Burgerzaken? Voortaan bereik je de gemeentelijke diensten slechts via één centraal nummer: 03 410 19 00!

Heb je een uittreksel uit het strafregister nodig om te kunnen solliciteren, een attest van leven voor je pensioenaanvraag of een attest gezinssamenstelling voor het ziekenfonds? Dan kan je dit vanaf 1 juli heel eenvoudig, supersnel en gratis aanvragen via het webloket, waar en wanneer je wil. In slechts een paar muisklikken kan je de nodige documenten van de dienst Burgerzaken opvragen. Een trip naar het gemeentehuis wordt zo overbodig.